Hoe een leven lang leren werkt

Deel dit artikel

Kaplans leerhoofd Stuart Pedley-Smith is accountant en trainer. In dit artikel van 27 augustus deelt hij zijn opvattingen over hoe beroepsorganisaties en aanbieders van opleidingen een leven lang leren kunnen laten werken.

Naarmate het tempo van de veranderingen in de accountancy versnelt, probeert de beroepsgroep erachter te komen hoe een leven lang leren eruit moet zien. Stuart Pedley-Smith heeft een unieke kijk op de kwestie. Als leerhoofd bij Kaplan en zelf een gekwalificeerde accountant, heeft hij veel gedachten over hoe organisaties en beroepsorganisaties leven lang leren kunnen bieden, in samenwerking met aanbieders van opleidingen.

Het antwoord, zegt hij, is niet per se eenvoudig. “Je moet het programma gewoon uitbreiden”, legt hij uit. “Je moet het vanaf het begin uiteenzetten: het is geen driejarige cursus, maar een toewijding van 20 of 30 jaar om te leren. Het gevaar is wanneer het zo wordt gepresenteerd, dat het dan ontmoedigend kan lijken. “

De financiële wereld is de afgelopen vijf jaar meer veranderd dan de afgelopen tien jaar. Daarom moeten accountants en financiële professionals ervoor zorgen dat hun vaardigheden en kennis bijblijven. Van cruciaal belang is dat deze nieuwe vaardigheden moeten worden gebouwd op de fundamenten van de belangrijkste boekhoudprincipes.

“Er valt meer te leren dan ooit tevoren”, zegt Pedley-Smith. “Het simpelweg toevoegen van inhoud is niet het antwoord. Wat je eruit haalt, is waarschijnlijk net zo belangrijk als wat je erin achterlaat. Je kunt bijvoorbeeld niet zomaar dubbele boekhouding verwijderen om plaats te maken voor blockchain. “

Pedley-Smith legt uit dat er waarschijnlijk een mentaliteitsverandering nodig zal zijn om ervoor te zorgen dat mensen hun kennis en vaardigheden up-to-date houden. “We moeten wegkomen van de gedachte dat als je eenmaal drie jaar hebt gestudeerd en je cursus is voltooid, er niets meer te leren valt. Een leven lang leren is geen sprint, het is een marathon. Het is een doorlopend studieprogramma. “

De behoefte aan een leven lang leren en toewijding aan professionele ontwikkeling is toegenomen, vooral in de afgelopen maanden, aangezien COVID-19 in zeer korte tijd voor een grote hoeveelheid veranderingen heeft gezorgd. “Risico’s en onzekerheid staan ​​hoger op de agenda”, zegt Pedley-Smith. “Mensen zijn meer open. Organisaties weten dat ze een flexibel personeelsbestand nodig hebben. “

Gamification dat gedrag beloont, kan mogelijk helpen om mensen in een ‘altijd lerende’ mentaliteit te krijgen. Kaplan beloont zijn studenten voor het proberen van tests, in plaats van erin te slagen. “Karaktereigenschappen, zoals ijver en vastberadenheid en motivatie, kunnen erg waardevol zijn als je denkt aan dit levenslang leren als een set vaardigheden.”

Deze waarden tonen een toewijding aan leren, wat nodig is voor een benadering van een leven lang leren. Je moet geloven in de waarde van constant leren en veranderen, zegt Pedley-Smith. Om daarbij te helpen, moeten leeraanbieders manieren vinden om leven lang leren zo waardevol mogelijk te maken als het gaat om de loopbaan van individuen.

“Je zou, hypothetisch, een aantal kleinere certificaten of badges op je cv kunnen krijgen om te laten zien hoe up-to-date je vaardigheden zijn. We hebben daadwerkelijk met ICAEW samengewerkt om een ​​Data Analytics-certificaat voor ICAEW-leden te ontwikkelen en te lanceren. Stel dat u zich in 2015 hebt gekwalificeerd. U kunt ook de houder worden van aanvullende professionele, door de instantie goedgekeurde digitale badges. Dat bewijst je inzet voor leven lang leren en een teken van de kwaliteit van je werk als accountant. “

Lees meer over het ICAEW / Kaplan Data Analytics-certificaat.

Hoewel leren iets is dat je bijna elke dag doet, moet het gestructureerd zijn rond carrièredoelen voor de langere termijn. Op die manier biedt wat je leert een basis en de nodige technische kennis om je te helpen waar je heen wilt.

“Uw voortdurende professionele ontwikkeling kan de vorm aannemen van specialismen, met praktische ervaring ondersteund door individuele leermodules op de gebieden waar uw expertise ligt.”

Al het leren en ontwikkelen van de ICAEW Academy is virtueel toegankelijk. Lees meer op icaew.com/academy.

Dit artikel is een vertaling Het origineel is geschreven door het ICAEW (Institute of Chartered Accountants in England and Wales).

Abonneer op onze nieuwsbrief

Ontvang de laatste updates over Open Badges

On this website we use first or third-party tools that store small files (cookie) on your device. Cookies are normally used to allow the site to run properly (technical cookies), to generate navigation usage reports (statistics cookies) and to suitable advertise our services/products (profiling cookies). We can directly use technical cookies, but you have the right to choose whether or not to enable statistical and profiling cookies. Enabling these cookies, you help us to offer you a better experience. Cookie policy